top of page
  • תמונת הסופר/תdana416

בקרוב רובוטריקים 6 שובר קופות

עודכן: 28 באוג׳ 2018

מעצם תחום פעילותנו אנחנו נמצאים בהרבה דיונים על עולמות הדאטה והדיגיטל ופוגשים הרבה לקוחות וארגונים שממש בימים אלו מתכננים את תכניות העבודה שלהם ל 2018 .

ואז זה קורה לנו ... בכל פעם שמישהו אומר לנו שהארגון שלו רוצה לעשות "טרנספורמציה דיגיטלית" אנחנו נזכרים בסרט רובוטטריקים (באנגלית Transformers ...) . זה מעלה חיוך אנחנו יודעים . בכל זאת יושבים מולנו אנשים רציניים ואנחנו חושבים על סרט הרפתקאות.....אז זהו ....אנחנו לא מקלים ראש ברצון של אותם גורמים לעשות וליישם . אנחנו פשוט יודעים שהם כנראה לא ממש יודעים מה הם רוצים להשיג.

אתם קולטים ? טרנספורמציה היא מילה גבוהה. כמו בסרט המדובר כך גם בהגדרה המילונאית טרנספורמציה אמורה לתאר שינוי . דבר אחד הופך לדבר אחד . ולכן בסרט הידוע כל רובוטטריק היה למעשה משאית שיכלה להפוך בנקל לרובוט אימתני . כך גם במקרה של טרנספורמציה דיגיטלית . אמרתם אז התחייבתם. הייתם ארגון שפועל במימד הפיזי ואתם רוצים להפוך לארגון שפועל במימד הדיגיטלי . אתם רוצים להיות סוג של רובוטטריק רק שלצערכם החיים הם לא סרט ובמציאות אין כפתור פלא שיאפשר לכם לעשות את השינוי או את המהפך

לצערכם את השינוי הזה צריך לתכנן / לתחזק/ לתעדף/ לקדם /להטמיע וליישם ולתקן תוך כדי תנועה . אין פה קסמים . אתם לא תעבירו את הארגון שינוי ואתם לא תעבירו את הלקוח ממימד פעילות אחד לאחר . אתם צריכים להנחית את החלליות ולהרגע עם חזון אחרית הימים ולהתחיל לדבר פרקטית . אתם לא מגה טרון והבוס שלכם זה לא אופטימוס פריים (ומי שלא מזהה את השמות שילך לראות את הסרט.....).

בכלל כדאי שמהר מאד תפנימו שיש פער בין הגדרה מפוצצת למימוש שלה בפועל והפער הזה בא לידי ביטוי במספר מימדים ותחומי פעילות שאתם מעורבים בהם ולהלן רק כמה דוגמאות לשימושכם ובחינתכם עם עצמכם ועם ארגונכם :

1. החלק הרובוטי הכי קרוב שתפגשו ב"טרנספורמציה" הזו יהיה יישום של איזה פתרון צאט בוט באתר שלכם

הצעתנו ? תכירו את עולם האפשרויות של הבוטים והבינה החכמה ותנסו לפתור באמת בעיות של שירות שחוזרות על עצמן ומייצרות דפוס טיפול קבוע ...זיהיתם כאלו ? יש כאן פוטנציאל לבוט. אחרת זה יותר גימיק יחצ"ני מיותר

2. פרסונליזציה היא לא מוצר מוכן והיא לא נוצרת בלחיצת כפתור בשום כלי דאטה שתרכשו בהרבה כסף. פרסונליזציה היא תוצר של תהליך עבודה / אנליזה ואוטומציה . ניטור עיבוד ניתוח והתאמה . אז תפשילו שרוולים

הצעתנו? תכירו טוב טוב את עולם הדאטה שלכם. מה נאסף ומה לא ? תבחנו ותכירו ותשלטו בצרכי הלקוחות שלכם . מה ייחשב פרסונאלי מבחינתם? חברו בין מקורות הדאטה לאפשרויות יצירת הערך ללקוח. נתחו את הדאטה . סדרו אותו . גבשו הצעות ערך מתאימות ומגוונות .בחנו טיימינג וצורך בזמן אמת. תתנסו. תבחנו . תפיקו לקחים. תנהלו פרסונליזציה . אל תנסו לקנות אותה . היא לא למכירה.

3. הצלחות בעולם הדיגיטל פונקציונלי / שירותי מושגות לאט ובזהירות על ידי חינוך והטמעה . אין פה קסמים

הצעתנו? הגדירו לוחות זמנים סבירים לשיפור ביצועים. מדדים ריאליים שמתפתחים בהדרגה. טיפול בהתנגדויות על ידי חשיבה עם נותני השירות ומי שבא במגע עם הלקוח . ובעיקר סבלנות מההנהלה ומעצמכם כלפי עצמכם.

4. דיגיטל זה לא רק לנהל קמפיינים ולגייס לידים ולדווח שהעלות לחשיפה או העלות לליד ירדו . דיגיטל מלא קושר בין פעילות השיווק לפעילות המכרהסופית ופעילות השירות וחווית הלקוח ומאפשר שיפור הדרגתי בכל אחד ממרכיבים אלו

הצעתנו ? שיפור ביצועים דיגיטלי צריך לחצות ארגון. לאורכו ולרוחבו. הוא נוגע לצוות של בעלי תפקידים ואינו נחלת אנשי השיווק בלבד או אנשי מערכות המידע . שתפו פעולה . אחדו כוחות. חישבו רחב . אל תסתנוורו מעצמכם . זה שתצעקו מלא פעמים ברצף : " אנחנו דיגיטליים " לא יעשה אתכם כאלו וזה שהארגון שלכם הרים קמפיין שכולם מדברים עליו עוד לא אומר דבר לגבי חווית הלקוח האמיתית שמעניק מערך השירות שלכם.

5. זה שאתם רוכשים כל מוצר חדש בשוק וחתמתם שת"פ עם כל סטארטאפ אפשרי שם בחוץ לא עושה אתכם עדיין דיגיטליים. אם תבדקו טוב לפחות שליש מהמוצרים שהארגון שלכם רכש תחת סיסמת הובלת החדשנות אינם בשימוש מאז הרכישה ובודדים בארגון יודעים שהם בכלל קיימים .

הצעתנו? בואו תעצרו רגע ותנסו להכיר את מגוון הפתרונות שכבר נרכשו ונמצאים בארגון שלכם. אתם תופתעו . עשו את הבחינה יחד עם אנשי השיווק והעסק ואנשי מערכות המידע. לימדו נתחו והפיקו לקחים . צאו מהסכמי מוצר שלא הניבו דבר . לימדו מה לא עבד. תוסיפו מוצרים רק אחרי שתמצו את הפוטנציאל של אלו הקיימים.

6. רכשתם מרקטינג אוטומיישן סולושיין (באנגלית זה נשמע מגניב לא?) . ברכותינו. אבל.......אם בסוף הדרך מה שתעשו עם הפתרון זה שליחת עוד כמה מיילים ו SMS ותדווחו כמה פתחו וכמה לא אז לצערנו נאמר לכם שפיספסתם בגדול. לקחת מטוס ובמקום לטוס איתו אתם נוסעים בו . על הקרקע. מוגבל וללא דלק. לכן תגדירו לעצמכם מראש מה המטרות העסקיות במהלך הרכישה ותבינו באמת מהן היכולות של המערכות האלו

הצעתנו? אל תרוצו אחרי הטרנד. תנסו להבין מהן יכולות המוצר וכמה מהן אתם ממש צריכים ומה אתם יודעים או לא יודעים לעשות עם המוצר הזה מחר. הערכו מבחינת הון אנושי. אין מערכת שלא מצריכה ניהול מקצועי במשרה מלאה והתמחות. בטח לא בין מערכות הדיגיטל שאנו דנים בהן פה . גייסו את האנשים המנוסים והנכונים. תתכוננו ברצינות ותחליטו נכון

7. תפסת מרובה לא תפסת. בגלל שטרנספורמציה זו מילה כל כך גדולה מנהלים נוטים להתבלבל ולהגדיר המון פרויקטים ומשימות כתכולה לתהליך. הם רוצים חוויה חדשה והם רוצים UI והם רוצים הזדהות ביומטרית והם רוצים רספונסיביות והם רוצים פרויקט דאטה ושיהיה 360 והם רוצים ריל טיים והם רוצים מכירות והם רוצים מודלי חיזוי והם רוצים ....והם רוצים......והם שוכחים שלארגון שלהם אין קיבולת כזו ולעובדים שלהם אין 28 שעות ביממה וסל התקציב שלהם לא מגלה אלסטיות מושלמת ובעיקר הם שוכחים את המשימה המרכזית שלהם כמנהלים . לתעדף. לבחור נכון וחשוב . לייצב ולמקד. וכך חולפים החודשים והטרנספורמציה הדיגיטלית הופכת למשימה שרק נדחית ואף פעם לא מושגת. אלא רק בסרטים.

אז המלצתנו לכם ל 2018 :

תתמקדו. אל תעשו "טרנספורמציה" . כן תנסו לשפר . תרחיבו יכולות. תאפשרו. תמקסמו ערך ללקוח. תתייעלו. ובעיקר....תחליטו. תחליטו מה כן. מה חייבים. תתרכזו בזה ואל תתבלבלו מהמילים החדשות של 2018. לכם יש את המילה שלכם. היא שווה זהב. רק תגידו אותה . בקול גדול. ותוודאו שהבינו אותה ומתקדמים לפיה. ואז תוכלו לסכם את 2018 כשנת הסרט שלכם .

bottom of page