top of page
  • תמונת הסופר/תdana416

4 סוגי אינטיליגנציה שאתם פשוט חייבים לטפח

עודכן: 1 באוק׳ 2018



שומעים את השריקה ....? חדה וברורה. מסלול הנינג'ה העסקי שלכם יצא לדרך. רבעון אחרון החל. זהו. יש לכם שלושה חודשים לשיפור ביצועים של השנה הנוכחית וסגירת תכניות ותקציבים לשנה הבאה.

אז ריכזנו עבורכם רשימה של ארבע שאלות קריטיות שאתם חייבים לשאול את עצמכם בדיוק עכשיו - בימים הראשונים של "אחרי החגים" ולפני שתפספסו את הרבעון האחרון.

כפי שתתרשמו כל שאלה עוסקת במימד אחר של Intelligence. והחיבור של כולן יחד לטעמנו מבדל בין מי שמוכן לאתגרים של 2019 לבין מי שרק יודע לדבר ופחות לעשות או סתם מפגר מאחור. אז קדימה לעבודה.


שאלה ראשונה:

האם אני מנהל עם מדד MI מספק ? ומהו אותו מדד MI ? זהו מדד לרמת ה Management Intelligence שלכם . עד כמה אתם מאופיינים ביכולות ניהוליות כאלו שמתאימות לקצב של 2019 . לאתגרי הדיגיטל והדאטה שיציבו לכם המתחרים . עד כמה אתם מעורים בפתרונות החדשניים הקיימים / מודעים לחולשות המובנות של הארגון שלכם ומטפלים בהן ומכירים את צרכי וחוות דעת הלקוחות שלכם . עד כמה אתם לא עוסקים רק במצגות ויחסי ציבור על חדשנות מוגזמת ולרוב חסרת ערך או יכולת יישום ממשית אלא באמת עושים שינוי בארגון שלכם ומקדמים פרויקטים פרקטיים לטובת הלקוחות. ואם אתם חושבים שיש לכם מדד MI גבוה אז תשאלו את עצמכם איזה פרויקט דאטה משמעותי קדמתם ב 2018 ומה היו תוצאותיו ? איזה מיזם דיגיטלי מוטה לקוח קדמתם בחצי שנה האחרונה ? איזה תהליך קיצרתם ? איזה משרות חסכתם עקב פעילות דיגיטלית ואילו תובנות עסקיות מינפתם באמצעות דאטה חדש ברבעון האחרון . לא מצליחים לענות על השאלות הללו? אתם סובלים ממדד MI נמוך מדי וחייבים להתעורר ולשנות גישה בכל היוזמות המתוכננות ל 2019. עניתם חיובית על חלקן? בואו נתרכז ברבעון הקרוב באלו שלא ועל ידי חיזוק החולשות נפתח פערים ונשפר ביצועים. עניתם על הכל חיובי ותמכתם בעובדות? נהדר אתם בעלי מדד MI גבוה ורק צריכים לשמר אותו ולשפרו כל הזמן גם בשנה הקרובה.


שאלה שנייה:

האם אתם מנהלים ומשפרים את ה CI של הארגון שלכם . ומהו אותו CI ? זהו המדד של Customer Intelligence שיכול לספר כמה אתם ארגון שנחשב Customer Company או שאתם פשוט ארגון מוטה מוצרים . כמה אתם באמת מאזינים למה שלקוחות מחפשים / כמה אתם באמת מתקנים את כל צווארי הבקבוק השירותיים שלכם / כמה אתם באמת מודעים לחווית הלקוח בנכסים הדיגיטליים שלכם/ כמה באמת אתם מנטרים ומנתחים דאטה של לקוחות שלכם ולא כסיסמת 360 אלא כתפיסת עולם של רצון לדעת באמת מה עושה וחושב הלקוח. ואם אתם חושבים שאתם כן אז תשאלו את עצמכם מיהם הקהלים המרכזיים שלכם/ מה מאפיין אותם/ איזה תהליך שירותי עדיין תקוע והוא מספיק חשוב ללקוחות כך שהוא בתעדוף עליון לתיקון / ומה תדירות הרכישות של לקוחות שלכם בנכסים הדיגיטליים ומה המסע לרכישה שהם עוברים בדרך. לא מצליחים לענות על השאלות הללו? אתם חלשים במדד ה CI ויש לכם הרבה עבודה כדי להוביל ב 2019 והגיע הזמן לא רק להגיד אנו מוטי לקוח אלא להפוך לכאלו. עניתם על רוב השאלות ויש לכם דוגמאות- נהדר ! אתם נהנים ממדד CI מעולה. שמרו אותו ושפרו בתנועה כל הזמן. הטמיעו התפיסה בארגון. תמשיכו לנצח.


שאלה שלישית:

האם אתם מודעים להתפתחויות סביבכם בעולם ה AI ? והאם אתם יודעים להסביר מהו אותו AI חוץ מלדעת לצטט את ראשי התיבות של Artificial Intelligence ? מה המגמות בתחום? אילו חברות עולמיות מיישמות באמצעות עולם ה AI מיזמים דיגיטליים מבוססי דאטה ופורצי דרך מלבד הדוגמאות השחוקות עד דק של חבורת ה GAFA ? באילו תחומים AI בעיקר עוזר לארגונים ומי מהם יתפוס תאוצה ב 2019 במימד זה ? ומה לעזאזל ההבדל בין AI ל ML ? לא יודעים לענות על השאלות הללו? אז קדימה לעבודה . יש לכם רבעון אחד לסגור פערים מול המתחרים שלכם ולהגיע לקוו הזינוק של 2019 מעודכנים/ ממוקדים ומקצועיים יותר כדי לדעת מה לדרוש בעולם הדאטה ומה לבחון ולמה לצפות . ואם אתם מכירים ושולטים קדימה לעבור ליישום ולהכיר ולבחון ולבחור מי מהמיזמי AI הנהדרים שמנוהלים בארץ רלבנטי לחבור אליכם כדי ליצור כח דאטה היברידי מנצח בתחרות שלפניכם


שאלה רביעית:

מה רמת ה DI שלכם ? כמה אתם באמת ממנפים Data Intelligence בארגון שלכם? האם אתם באמת data driven organization או שאתם עדיין עובדים ומכירים בעולם הדאטה רק על בסיס פתרונות וניתוח מעולמות ה BI? האם בחנתם כלים ופתרונות רלבנטיים שיאפשרו לכם קפיצת מדרגה ב 2019? האם אתם מסתמכים רק על אנליסטים אנושיים ואין לכם תמהיל שמשלב אנליסטים ומכונות לומדות? האם כל פרויקט דאטה עדיין לוקח לכם חודשים כולל שלב התסכול של הקמת עולם בדאטה בייס שלכם ואתם מבזבזים זמן יקר ערך? האם הדאטה שלכם ניתן לתחקור ומשמש משאב חשוב בפעילות? ואם כן אז מה המודלים שהאנליסטים שלכם יצרו על בסיס הדאטה הזה ב 2018 וכמה הם תרמו לביצועים העסקיים? לא יודעים לענות על חלק מהשאלות הללו? אין ספק שאתם עדיין תקועים בעולם הישן. ושימו לב - לא תצליחו לנצח בתחרות של 2019 עם שימוש בכלים ישנים. לא יוצאים לקרב חדש עם תכנית לחימה עתיקה. תתעוררו ותרעננו את כלי הדאטה שלכם . יש לכם עוד סיכוי. רבעון אחד להשלמה. ואם אתם מזמן כבר לא רק בתחנת ה BI לבטח אתם משלבים יכולות ML וחשוב שתמשיכו לעשות זאת ולמקסם את המשאבים שלרשותכם . הכירו פתרונות חדשים ב 2019 ותמשיכו להתקדם ולצמוח בעולם הדאטה. אין ספק שתהנו משובר שיוויון בתחרות.


אז אם הגעתם עד כאן לבטח בחנתם את עצמכם ואתם מודעים למידת מוכנותכם לאתגרי 2019. אז קחו את הרבעון האחרון הקרוב וסמנו בו כמה מטרות לסגירת פערים ולשיפור מדדים . זה הזמן לאימון למידה ושיפור בתנועה . את חצי הדרך עשיתם ואתם לפחות מודעים . עכשיו נשאר החלק של המיישמים.

שיהיה לכם בהצלחה.

bottom of page